МУЗИКА

Костянтин ПИЛИП'ЮК. КОНТАКТ ІЗ МУЗИКОЮ НА ВСЕ ЖИТТЯ

Костянтин Пилип'юк Юрій ЛІСНИЧЕНКО, Vechirka.uafor.net
24.01.2005, 15:38

У меломанів Кіровограда середнього віку такі слова-назви, як "Контакт", "Елема", викликають приємно-болючий щем у серці. Приємний, бо і рок-група "Контакт", і студія звукозапису "Елема" існували за їхньої молодості й були гордістю міста, а болючий, бо "усе тече, усе змінюється". І молодість уже позаду, і згадані колективи існують лише в нашій пам'яті. Та з минулого проростає сьогодення, а це значить, що вони разом із майбутнім є чимось одним цілим, тобто життям. Якраз про нього, про життя, а також про музику ми й говоритимемо сьогодні з організатором і керівником рок-групи "Контакт", аранжувальником студії "Елема", музикантом, який нині працює з багатьма відомими українськими виконавцями, композитором і аранжувальником Костянтином ПИЛИП'ЮКОМ.

— Музиканти доволі рано, часто ще під час навчання, стають професійними виконавцями, поєднують теорію з практикою, працюючи у колективах самодіяльності. Як починався ваш шлях оволодіння музичною майстерністю?

— Почався він із того, що 1973-го року я вступив на музично-педагогічний факультет Кіровоградського педінституту. Навчаючись, працював керівником естрадних колективів Палацу піонерів, клубу працівників держторгівлі, клубу олієекстракційного комбінату. В інституті грав у студентському колективі "Степівчанка". Ми брали участь у конкурсах, концертах. Разом із однокурсниками грали на весіллях та в ресторанах. Після закінчення інституту відслужив строкову службу — в оркестрі штабу Київського військового округу.

Після армії майже весь склад самодіяльного колективу клубу працівників держторгівлі запросили працювати у філармонію. Колектив наш називався "Калейдоскоп". Це було таке собі шоу-ревю, у якому були задіяні жонглери, танцюристи, солісти. Ми вирішили, що настав час зупинитися на чомусь одному. Так "Калейдоскоп" перетворився на рок-групу "Контакт", керівником і композитором якої я був тринадцять років. Працювали захоплено, хоча мали й проблеми: ми довго боролися за право на виконання власних пісень. На той час їх можна було мати в репертуарі лише сім відсотків, інші 93 — мали бути творами членів Спілки композиторів. Урешті-решт відвоювали право на власні пісні, коли я став членом пісенної секції Спілки. Брали участь у багатьох рок-фестивалях. Гастролювали по всьому колишньому СРСР. Тоді гастрольна діяльність здійснювалася інакше, ніж зараз. Гастролі планували наперед за багато місяців у Києві та Москві. Якщо для Кіровограда запланували, наприклад, двісті концертів на місяць, то їх стільки й відбувалося! Артисти приїздили з усіх усюд: Москви, Києва, обласних центрів, з інших республік. У нашому колективі, разом із технічним персоналом, працювало у різний час 15-25 осіб, серед яких виконавців було п'ятеро-шестеро. Нас знали у всьому СРСР, ми стали єдиною(!) рок-групою, виступ якої транслювали в інформаційній програмі "Время" — священній корові тогочасного ідеологічного телебачення. Тоді у цій програмі могли показати виступ Кобзона чи ще когось подібного, але щоб виступ рок-групи!.. А показали епізод з нашого виступу в Центральному Будинку композиторів у Москві, де ми представляли програму "Герострати ХХ століття". Разом із нами співпрацювали кияни — режисер-постановник Михайло Лич і автор текстів Дмитро Кіммельфельд — відомий на той час бард.

— Ваш гурт спіткнувся об число тринадцять. Що спричинило його розпад: нещасливе число чи якісь прозаїчніші речі?

— Ми подорослішали, створили сім'ї, з'явилися інші проблеми й турботи. Крім того, настав горбачовський час, коли телебачення стало набагато цікавішим. Воно показувало те, що люди раніше могли побачити лише на живому концерті. Через це в кінці вісімдесятих років занепала вся філармонійна діяльність. Була й інша причина: на утримання рок-групи потрібно багато грошей і обладнання. Держава на той час мала вже інші пріоритети, тому фінансовий голод остаточно поставив крапку на існуванні багатьох музичних колективів.

— І доля привела вас на студію звукозапису "Елема"...

— Так. Привела. Цю студію заснував відомий на той час у місті бізнесмен Олександр Агура. Вона входила в десятку кращих студій Європи: мала суперобладнання найновіших зразків. Там записувалися Оксана Білозір, "Брати Карамазови", Жанна Боднарук, Олександр Тищенко, Олександр Єгоров, група "Кардинал"... Приїздили на стажування київські звукорежисери, щоб попрацювати на апаратурі, якої в той час не було в столиці. Приїжджали й москвичі. Багатьом колективам на "Елемі" здійснювали премастеринг — підготовку музичної інформації до випуску у вигляді компакт-диску. Це можна було зробити тоді лише в Кіровограді і Ленін-граді, де була відповідна техніка. Наприклад, премастеринг знаменитого концерту Валерія Леонтьєва "Казанова" було зроблено на нашій студії, а сам компакт-диск уже випущено в Болгарії. Особисто я зробив близько тридцяти премастерингів. Студія наша тоді мала надзвичайно високий рівень...

— ...Та наближалася ера цунамоподібної середини дев'яностих.

— Справді. Завод "Друкмаш", де розміщувалася студія, почав занепадати — занепала й "Елема". Довелося після цього працювати в Болгарії. Займався студійною і ресторанною роботою в Софії. Музика там дуже незвична для нас. Це сплав грецьких, македонських, турецьких мелодій, які важко відтворювати без попередньої підготовки. Тамтешня публіка захоплювалась Висоцьким, Окуджавою, вічними західноєвропейськими хітами. Вразила своєю красою Софія, розташована посеред гір. Ідучи центральною вулицею міста, можна було милуватися недалекою горою. На ній узимку софійці та гості міста каталися на лижах.

— Наскільки я знаю, ви з однієї столиці переїхали до іншої — Києва. Що спонукало вас до цього?

— Там у мене багато друзів. Приїхав працювати на їхнє за-прошення. Спочатку на "Гала-радіо", потім були "УкрPRO-студія", радіо "Зет", студія "Гніздо". Працюю аранжувальником, завдання якого полягає в наданні пісні оформленого музичного вигляду. Аранжувальник разом із виконавцем обумовлюють стиль пісні, склад інструментів, темп, ритм, агресивність чи м'якість. Він створює той образ, котрий потім сприймає слухач.

Зараз працюю на молодій студії "Van Bob" — студії хард-рокового напряму. Але все більше схиляюся до самостійної роботи: створюю пісні, пропоную їх виконавцям. Автором текстів є моя дружина Олена. Вона пише на високому професійному рівні, є генератором ідей для багатьох пісень. Тож у нас склався такий собі сімейно-професійний творчий тандем.

— З ким саме зі співаків ви співпрацюєте?

— З Ольгою Крюковою. Зокрема наша пісня "Вільна птаха" зробила популярною і співачку, і нас. Останнім часом працював на студії Яна Табачника. Зробив кілька робіт з Тетяною Недєльською, Ігорем Тимошенком — ведучим "Гала-радіо", з багатьма молодими виконавцями. Наприклад, кілька талановитих кіровоградських дітей виконують сьогодні наші з Оленою пісні.

— Якої ви думки про репертуар українських FM-станцій?

— Я уважно слухаю FM-радіо і звернув увагу на те, що після подій Помаранчевої революції в ефірі з'являється то "Разом нас багато", то щось інше, подібне, тобто простежується певна патріотична тенденція. Раніше ж лунала лише попса. Хоча не варто доводити до абсурду тему патріотизму. Це дуже тонка справа. Але необхідна. Адже пісенне мистецтво виконує не лише розважальну функцію, а й виховну та ідеологічну.

— Якого рівня майстерності, на вашу думку, досягли кращі українські виконавці?

— Доволі високого. Гурти "ВВ", "Грін-Грей", "Океан Ельзи" визнали й у нас, і за кордоном, де вони багато гастролюють. Дуже сильний гурт "ТНМК". Плідно працює Олександр Пономарьов, якому зараз замовили англомовний альбом. Працювати стало легше: з'явилося новітнє обладнання, наші музиканти доросли до світового рівня. Популярна музика прогресує.

— Сьогодні надто багато галасу навколо таких проектів, як "Народний артист", "Шанс". Чи схвалюєте ви методи, до яких вдаються їх автори?

— Почну з того, що влітку в Києві відбулася виїзна сесія московської програми "Народний артист". Проводили її в одному з Палаців культури на дев'ятому чи десятому поверсі під жерстяним дахом. За три дні прослухали близько п'яти тисяч виконавців, яких заганяли до приміщення о дев'ятій ранку й випускали о восьмій вечора. Щасливчикам, яких обрали за такого оригінального кастингу, було сказано, що вони повинні приїхати до Москви, маючи при собі дві тисячі доларів на оплату дороги та проживання. І ніхто не давав ніякої гарантії, що ці учасники матимуть хоч якусь можливість увійти до числа переможців. Проект, який передбачає такі умови відбору й прослуховування, можна порівняти лише з боротьбою на виживання. До мистецтва він ніякого стосунку не має.

У "Шансі" все дещо інше. Але не можна, я гадаю, давати надію людям, про яких наступного дня забудуть. Адже зіркою так просто не станеш, як кажуть у цій програмі. Аби цього досягти, треба бути яскравою особистістю. Я не сприймаю самої ідеї цього проекту: "Ми з будь-чого зробимо цукерочку". Це дискредитація самої ідеї мистецтва. Одна річ, коли проводиться відбірковий конкурс, коли за рівних умов талановиті люди виступають і посідають якісь місця. Зовсім інша річ, коли кілька осіб за своїм суб'єктивним вибором кажуть: "Оце буде в нас зірка". Потім одягають — стрижуть — манікюрять людину, заводять у студію, записують її виступ. Це несправедливо стосовно інших учасників цього, так би мовити, конкурсу. У цій передачі її організатори займаються, насамперед, своїм промоушном. Вони себе розкручують, а не учасників. Вони повною мірою використовують свій ефірний час для власного промо, а не того хлопчика, якого сьогодні одягнули, а завтра речі з нього зняли — і відправили його додому, забувши про людину раз і назавжди.

— На жаль, і таким чином декотрі шоумени намагаються створити собі імідж. Не розуміючи, що він може бути й негативним. А хто створює його тим виконавцям, які прагнуть власною творчістю набути собі популярності?

— Дехто працює із продюсером. У цьому випадку образ співака формує він, підбираючи відповідний репертуар. Є співаки, яким для цього ніхто вже не потрібен. Вони самі знають, що їм треба. Наприклад, Ірина Білик має кілька аранжувальників, котрим вона довіряє. Прослуховує запропонований твір, працює з іміджмейкером, режисером кліпу. Вони разом обумовлюють усі деталі майбутнього витвору, який ми потім бачимо по телевізору і який є спільним плодом праці бага-тьох людей, серед яких є і аранжувальник, і композитор.

— На завершення нашої розмови хочеться дізнатися про вашу думку, як людини зі світу шоу-бізнесу, щодо перспективи вдалого виступу українських виконавців на цьогорічному "Євробаченні" в Києві.

— Те, що зробила Руслана, навряд чи комусь із наших вдасться повторити (за всієї неоднозначності її творчості, вона зараз дуже високо поцінована). До її виступу в Туреччині "Євробачення" було конкурсом вокалістів. Руслана влаштувала там шоу. Дуже важко буде комусь досягти такого ж ефекту, якого досягла вона. Багато виконавців шоковані, не можуть підібрати собі репертуару, не можуть уявити, що вони мають робити, щоб бути не гіршими, ніж Руслана.

Архів "ВГ-Музика"

 10.02.05, 18:07 Віка Богуславська: "На CD — пісні про добро і зло в шахматному порядку"
 08.02.05, 16:11 Фестивалі. "Від Різдва до Різдва"
 24.01.05, 15:38 Костянтин Пилип'юк. Контакт із музикою на все життя
 12.10.04, 12:44 "Червона рута — 2005"
 04.06.04, 13:17 "Травневі музичні зустрічі". "Який чудовий слухач !"
 10.02.04, 16:28 "Я дуже-дуже вас люблю!". Наталя Бioppo
 29.01.04, 18:46 Розгадуючи таємниці Мейтуса
 27.01.04, 16:42 Пісня, яку співає увесь світ. "Червона рута"
 12.12.03, 16:26 "Зоряни". Із Мар'ївки в Європу, або Пісня не вертається додому?
 25.11.03, 14:51 Марія Бурмака — українська Трейсі Чепмен
 04.11.03, 18:34 Хор Любовича проти повстяної свідомості
 28.10.03, 12:24 Щоб правильно співати, треба правильно жити
 17.10.03, 18:08 Кіровоградська обласна філармонія найближчим часом: Марія Бурмака, "Уездный город", Олександр Новіков
 09.10.03, 20:01 Лідія Забіляста: "Внутрішній стержень людини має бути завжди міцним"
 09.10.03, 16:32 Початок концертної діяльності
 02.10.03, 21:44 59-й концертний сезон. На кіровоградців чекатимуть Лідія Забіляста, Вєрка Сердючка, Валерій Меладзе, Національний хор імені Г.Верьовки, Уездный город, Олександр Розенбаум, Клара Новикова...
 19.07.03, 00:21 Діалектика творчого неспокою. Фрагменти портрета максималіста Любовича
 07.07.03, 19:19 Матіола пахне для всіх однаково, або Любити красиве
 03.07.03, 02:18 Париж, Афіни, Страсбург плюс ... Кіровоград
 27.06.03, 15:20 Справжній бас виступатиме для нас
 23.06.03, 18:23 Життя без прикрас. Для вас співають мандрівні артисти
 13.06.03, 15:54 "Травневі музичні зустрічі". Кіровоградський мюзик-фест виріс і у форматі, і у масштабах, і в резонансі...
 13.06.03, 07:03 III регіональний відкритий конкурс баяністів і акордеоністів "Гармоніка" (Одеса). Є талант!
 12.06.03, 22:14 У кіровограді відкрито меморіальну дошку Юлія Мейтуса
 09.06.03, 13:15 У вересні кіровоградському музпеду — 35!
 03.06.03, 12:08 Валентина Ревенко: Прекрасна будівля під назвою "культура" хитається...
 30.05.03, 16:14 XII фестиваль-конкурс вокально-хорового мистецтва "Калиновий спів". "Моя Україна — червона калина, лети ж, моя пісне, лети..."
 30.05.03, 11:45 "Травневі зустрічі" — у повному обсязі!
 22.05.03, 21:32 Фестивальні обрії. "Калиновий спів" запрошує...
 19.05.03, 15:21 Концерт для мобілки з оркестром, або Як знову не загубити Вівальді
 06.05.03, 14:01 VI фестиваль "Травневі музичні зустрічі". Фестиваль буде особливим
 06.05.03, 13:55 Фестиваль "Калиновий спів". Були хори, тепер — солісти
 29.04.03, 10:11 А музика звучить...
 18.04.03, 14:27 Музичний фестиваль скликає друзів. "Нейгаузівські музичні зустрічі"
 12.04.03, 11:02 1-3 травня 2003 р. у Каховці пройде XII Міжнародний фестиваль "Таврійські Ігри"
 01.04.03, 08:14 "Родина — це вся Україна..."
 14.03.03, 09:11 Гастролі, концерти. Сумний арлекін побував і у нас. Валерій Леонтьєв
 08.03.03, 00:13 "Провесінь" несе весну душі
 07.03.03, 16:18 Пам'яті поетеси і патріотки
 25.02.03, 12:34 У Кіровограді розпочався VIII Всеукраїнський фестиваль-конкурс виконавців на народних інструментах "Провесінь"
 12.02.03, 14:50 Юлій Мейтус: повернення у рідний дім
 06.02.03, 23:25 Известный христианский певец Майкл Смит профинансировал 4 000 детей
 29.01.03, 13:14 Всеукраїнська премія у галузі музики та масових видовищ "Золота Жар-птиця" за підсумками 2002 року не вручатиметься
 27.01.03, 08:11 Життя, віддане музиці
 21.09.03, 21:37 Перехрестя талантів
 17.01.03, 09:17 Підростають нові музиканти
 06.01.03, 15:29 Оксана Білозір: „Такого унікального святкування Різдва, як в Україні, немає ніде у світі"
 03.01.03, 19:31 Започатковано музичні вечори
 23.12.02, 15:55 Творче горіння маестро запалювало інших. Кім Олександрович Шутенко
 17.12.02, 12:11 В'ячеслав Бутусов. Вечір ностальгії для вчорашніх тінейджерів
 16.12.02, 12:42 Любов Успенська: "Я обов'язково повернусь..."
 22.11.02, 12:56 На конкурсі пам'яті Володимира Горовиця виступала юна кіровограда
 22.11.02, 08:37 Коли крізь розпач випнеться надія
 08.11.02, 16:44 "Червона рута" червоніє за Кіровоград
 18.10.02, 10:21 Відновлено конкурс виконавської майстерності
 08.10.02, 12:44 То був справжній народний артист
 14.08.02, 11:02 Святкування Дня Незалежності з телеканалом М1!
 12.07.02, 14:07 Як наші були на Таврійських Іграх, або Кіровоградські показові виcтупи у херсонському степу
 19.06.02, 12:51 "Калиновий спів" - це доля, це біль, все те, що не збулося в моєму житті..."
 25.05.02, 12:28 Зберегти пам'ять про відомого композитора
 25.05.02, 07:38 Чотири вечори побачень з классикою
 23.05.02, 19:18 Элтон Джон начал гастрольное турне по Европе
 22.05.02, 13:17 Діана Гурцька: "Сцена - то моє життя"
 29.03.02, 17:10 Діти виконують джаз
 25.03.02, 19:09 Элтону Джону исполнилось 55 лет
 04.02.02, 10:37 Музика виховує інтелектуалів
 26.10.01, 10:43 Ця романтична і тендітна Валерія
 05.10.01, 21:36 Група Space дає концерт на Україні

"ВГ" №4
(21.01.2005)
















Украинския баннерная

Copyright © 2001–2006 "Vechirka.uafor.net" :: Design & Creation
Використання текстових матерiалiв cайту дозволяється лише з активним посиланням (гіперлiнком) на www.Vechirka.uafor.net.
Використання фотоматеріалів сайту без письмового дозволу ЗАБОРОНЕНО!
Использование текстовых материалов сайта разрешается только с активной ссылкой (гиперссылкой) на www.Vechirka.uafor.net.
Использование фотоматериалов сайта без письменного разрешения ЗАПРЕЩЕНО!